جزییات تکمیلی حالت فوتبال خیابانی و تغییرات گیم‌پلی فیفا 20

۷,۶۰۲ بازديد
سری فیفا یکی از دو بازی شبیه‌ساز فوتبال است که سالیانه منتشر می‌شود. شرکت الکترونیک آرتز به‌عنوان سازنده و ناشر این بازی، طی روز‌های گذشته ابتدا با تیزری فیفا 20 را رسما معرفی کرد و در ادامه، تیزر دوم با محوریت تاریخ انتشار بازی منتشر شد و در نهایت امروز هم در آستانه آغاز به کار E3 2019 شاهد رونمایی کامل بازی با یک تریلر بودیم؛ تریلری که وجود حالت فوتبال خیابانی را در بازی تایید کرد که با نام Volta شناخته می‌شود و در قالب حالت‌هایی چون سه در برابر سه، چهار در برابر چهار و پنج در برابر پنج امکان تجربه فوتبال خیابانی را می‌دهد. 



اما در جریان رویداد EA Play 2019، شاهد ارائه اطلاعات تکمیلی از بازی بودیم. در بخش اول،‌ با حضور ریو فردیناند، بازیکن سابق باشگاه منچستر یونایتد، اطلاعاتی از حالت ولتا یا همان فوتبال خیابانی بازی ارائه شد. بر این اساس در این بخش هم شاهد حالت‌های غیررسمی‌تر در قالب شرایطی چون سه در برابر سه، چهار در برابر چهار و پنج در برابر پنج و حتی حالت‌های با یا بدون دروازه‌بان خواهیم بود. اما در کنار این مورد حالت رسمی فوتسال هم در این بخش قابل تجربه خواهد بود. EA سعی کرده تا حس و حال تجربه فوتبال خیابانی را در این حالت بازی پیاده کند و به همین دلیل حرکات نمایشی حضور پررنگی در بازی خواهند داشت. علاوه بر این، محیط‌های واقعی مثل زمین فوتبال خیابانی در توکیو یا زمین فوتبال خیابانی در آمستردام و برزیل هم در دسترس خواهند بود. آخرین اطلاعات ارائه‌شده در مورد این بخش، این بود که بازیکنان قادر خواهند بود شخصیت خود را در قالب کاراکتری مرد یا زن انتخاب کنند و حتی تغییراتی در ظاهر و لباس وی اعمال سازند. 

فیفا 20

اما اطلاعات مرتبط با حالت ولتا، تنها جزییات ارائه‌شده در مورد فیفا 20 نبود و در ادامه کارگردان بازی جزییاتی در مورد تغییرات اعمال‌شده روی گیم‌پلی اثر ارائه کرد. به‌گفته وی، الکترونیک آرتز با نظرسنجی از سه هزار بازیکن حرفه‌ای یا غیر حرفه‌ای بازی، تغییرات متعددی روی گیم‌پلی بازی اعمال کرده است. این تغییرات در سه بخش کنترل بازیکن پا به توپ، بدون توپ و فیزیک خود توپ صورت گرفته‌اند. 

برای مثال، یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در بازی اعمال‌شده به فیزیک توپ مربوط می‌شود. این تغییرات باعث خواهند شد تا توپ فوتبال، حالت واقع‌گرایانه‌تری داشته باشد و حتی در برخورد با بازیکنان شاهد فیزیک واقعی‌تر آن باشیم یا حتی در حین استفاده از انواع شوت‌ها، فیزیک توپ متفاوت خواهد بود. 

یکی دیگر از مهم‌ترین تغییرات فیفا 20، وابستگی بیش‌تر آن به مهارت بازیکنان خواهد بود؛ برای مثال در این نسخه تاثیر دفاع خودکار و کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی کاهش یافته و به‌جای آن، سیستم تکل بازی هم دست‌خوش تغییراتی شده تا بازیکنان با کسب مهارت، بتوانند بهتر از همیشه دفاع کنند و تکل بزنند. این بهبود‌ها در زمینه شوت‌زنی هم دیده می‌شوند و در فیفا 20، بسته به شرایط شوت کار سخت یا راحت‌تری در گل کردن توپ خواهید داشت؛ برای مثال اگر در موقعیت تک به تکی باشید، گل کردن توپ به مراتب راحت‌تر از گل کردن یک شوت والی از پشت محوطه جریمه خواهد بود. 

کارگردان فیفا 20، همچنین از اعمال تغییراتی در سیستم زدن ضربات آزاد و پنالتی بازی خبر داد؛ این سیستم به بازیکنان اجازه خواهد داد تا بیش از پیش روی ضرباتی که می‌زنند کنترل داشته باشند و با اضافه شدن یک سیستم نشانه‌گیری جدید، بازیکنان قادر خواهند بود ضربات را به شکلی که واقعا دوست دارند بزنند. اعمال تغییراتی در تاثیر میزان سرعت در بازی هم از دیگر تغییرات بازی است. 

بازی فیفا 20 در تاریخ ۵ مهر (۲۷ سپتامبر) منتشر خواهد شد و کاربران سرویس EA Access قادر خواهند بود از تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) به این نسخه دسترسی داشته باشند و برای ۱۰ ساعت مشغول تجربه آن شوند. همچنین قرار است در ماه‌های آینده، اطلاعات بیش‌تری در مورد بازی منتشر شود؛ به طوریکه این اطلاعات به‌صورت مجزا در رابطه با حالت‌های Career، Pro Club و آلتیمیت تیم بازی ارائه خواهند شد و احتمالا شاهد تغییرات مهمی مخصوصا در بخش‌هایی چون کریر خواهیم بود. 


لایک

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.