گوگل پیکس 2 را معرفی کرد

اخبار گیم | با ما همراه باشید

گوگل پیکس 2 را معرفی کرد

۸,۴۵۷ بازديد
وب سایت جی اس ام - محمد جهانی: شرکت گوگل به همراه مدل 6 اینچی پرچمدار جدید خود، از یک گوشی با نمایشگر 5 اینچی نیز رونمایی کرده است که Pixel 2 نامیده می‌شود. در ادامه با توضیحات بیشتر پیرامون مشخصات این مدل همراه باشید.

با اینکه کاربران از عرضه گوشی‌های پرچمدار جدید با حاشیه‌های زیاد چندان رضایت ندارند، شرکت گوگل تصمیم گرفته است برخلاف مدل Pixel 2 XL از میان گوشی‌های رده‌بالای جدید خود، گوشی 5 اینچی Pixel 2 را با طراحی نزدیک به نسل قبل ارائه دهد.

به عبارت بهتر در گوشی Pixel 2، اولین موردی که بیشتر از همه جلب‌توجه می‌کند؛ حاشیه‌‏های زیاد در لبه‎ی بالا و پایین نمایشگر است. البته، حاشیه‏های کمی در دو لبه‌ی راست و چپ صفحه‎نمایش قرار دارد. این مدل مانند Pixel 2 XL به بلندگوی استریو مجهز شده است و البته برخلاف Pixel 2 XL، ابعاد جمع‎وجورتری دارد و مناسب افرادی خواهد بود که به گوشی‎های هوشمند با اندازه بزرگ علاقه چندان ندارند! 

گوشی Pixel 2 از یک نمایشگر AMOLED با اندازه 5 اینچی استفاده می‏کند که رزولوشن نمایشگر Full HD یا به عبارت بهتر، 1920 در 1080 پیکسل است. همین موضوع باعث شده است تا تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد. باید اشاره کرد که برخلاف گوشی Pixel 2 XL، نسبت ابعاد نمایشگر گوشی 5 اینچی Pixel 2 گوگل 2 به 1 نیست و این مدل از نمایشگری با نسبت تصویر رایج 16 به 9 استفاده می‌‏کند.

گوشی پرچمدار Pixel 2 مانند برادر بزرگ‌ترش به قابلیتی به نام Active Edge مجهز شده است؛ روی فریم گوشی، تعدادی حسگر قرار دارد که می‌تواند فشار وارد بر لبه‌های گوشی را اندازه‌گیری نموده و دستیار صوتی Google Assistant با فشردن لبه‏‌های گوشی فعال می‏‌شود.

تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام مانند گوشی Pixel 2 XL، قدرت پردازشی نسخه کوچک‌تر یعنی Pixel 2 را طراحی می‌کند که نسبت به چیپ‌ست اسنپدراگون 821 کوالکام که در گوشی Pixel و Pixel XL به کار گرفته شده بود؛ پیشرفت چشمگیری محسوب می‎شود. حافظه رم در گوشی‌های جدید Pixel 2 و Pixel 2 XL همچنان چهار گیگابایتی است.

فضای ذخیره‎سازی در گوشی Pixel 2 و Pixel 2 XL نسبت به نسل قبل، دو برابر شده است؛ شرکت گوگل، مدل پایه این گوشی را با 64 گیگابایت حافظه ارائه می‌کند که دو برابر فضای بیشتری را برای ذخیره‌سازی محتوای مدنظر شما، در اختیارتان قرار می‌دهد. بهترین نسخه از گوشی Pixel 2، به 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. باید توجه داشته باشید که امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی در هیچ‌یک از گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL وجود ندارد؛ به عبارت دیگر به فضای ذخیره‌سازی پیش‌فرض هر دو مدل محدود خواهید ماند.

Pixel 2 در بخش عکس‌برداری و فیلم‌برداری مانند Pixel 2 XL بهترین در بازار گوشی‌های هوشمند است؛ این مدل که از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کند، به فلاش LED دوتایی مجهز شده است و همچنین یک شاتر 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F2.4 در لبه‌ی بالای نمایشگر قرار دارد. مانند Pixel 2 XL، گوشی Pixel 2 نیز موفق شده است تا امتیاز چشمگیر 98 را از وب‌سایت DxOMark به‌دست آورد.

گوشی پرچمدار جدید Pixel 2 از یک باتری با ظرفیت 2770 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کند که البته قابل دسترسی نیست و مانند نسل، طراحی آن دو تکه و از جنس شیشه و فلز است. در پنل پشتی گوشی، سنسور اثرانگشت از بدنه شیشه‌ای به روی قسمت فلزی منتقل شده است که علت این موضوع، کاهش مساحت سطح شیشه‌ای در پشت گوشی است.

شرکت گوگل، گوشی‌ Pixel 2 را به سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.0 مجهز کرده است و آن‌را با یک لانچر بازطراحی شده جدید عرضه می‌کند. در این لانچر، نوار جست‌وجوی گوگل به داک اضافه شده است؛ به همین جهت، فضای بیشتری برای استفاده در Home Screen، در اختیار خواهید داشت. 

قیمت گوشی Pixel 2 که طراحی نسل قبل را حفظ کرده است، تنها 650 دلار بوده و می‌توانید آن‌را در اواسط ماه آینده خریداری کنید. البته برای نسخه 128 گیگابایتی گوشی Pixel 2، برچسب قیمتی 750 دلار درنظر گرفته شده است. گوشی Pixel 2 در سه رنگ مشکی، آبی و سفید قابل خریداری است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.