اطلاعات جدیدی از پردازنده پلی استیشن 5 و ایکس باکس بعدی فاش شد

۷,۹۱۴ بازديد

فاصله زیادی تا معرفی ایکس باکس و پلی استیشن بعدی نداریم و اطلاعات جدیدی به بیرون درز کرده که خبر از استفاده این کنسول‌ها از پردازنده AMD می‌دهد.

ظاهرا هر دو کمپانی مایکروسافت و سونی برای ساخت کنسول بعدی خودشان از چیپست ۷ نانو متری زن ۲ استفاده خواهند کرد که کارکردی شبیه به نسل سوم پردازنده‌های ریزن دارد. این اطلاعات از سمت TUM-APISAK منتشر شده که به عنوان یک درز کننده مشهور اطلاعات این حوزه به‌خصوص محصولات کمپانی AMD شناخته می شود.

مانند ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و مدل میان نسلی این کنسول‌ها، به نظر می‌رسد که پلی استیشن و ایکس باکس بعدی هم از ساختار APU کمپانی AMD استفاده خواهند کرد. در این نوع سخت‌افزارها، پردازنده‌های گرافیکی و پردازشی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

پلی استیشن
 

گفته می‌شود این چیپست که گونزالو نام دارد هشت هسته‌ای بوده و قدرت پردازش آن‌ نیز بین ۱ الی ۳.۲ گیگاهرتز خواهد بود که با توجه به نحوه استفاده شما از کنسول، میزان استفاده از قدرت پردازنده آن تغییر خواهد کرد. در بخش ظرفیت گرافیکی نیز گنزالو از Navi 10 Lite استفاده خواهد کرد. این اولین باری است که نام این پردازنده گرافیکی شنیده می‌شود و بنابراین هنوز اطلاعای از این بخش در دسترس نیست.

با توجه به این نکته که هفته گذشته هم مایکروسافت همکاری خود با AMDبرای ساخت کنسول نسل بعدی خود را تایید کرد، صحت داشتن این اطلاعات تازه چندان دور از انتظار نیست. در نهایت باید چند ماه دیگر تا انتشار اطلاعات جدید در رابطه کنسول‌های نسل بعدی منتظر بمانیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.