توئیتر حساب کاربری مرتبط با روسیه را مسدود کرد

۷,۹۵۵ بازديد
خبرگزاری مهر به نقل از رویترز نوشت: شبکه اجتماعی توئیتر روز پنج شنبه اعلام کرد که «با توجه به ادامه روند تحقیقات پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، این شبکه اجتماعی حدود ۲۰۰ حساب کاربری مرتبط با روسیه را به طور موقت مسدود کرده است».

به رغم اعلام این خبر از سوی شبکه توئیتر، یکی از اعضای برجسته و دموکرات مجلس سنا این اقدام را «ناکافی» خواند.

«مارک وارنر» سناتور دموکرات و از اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس سنا مدیران این شبکه اجتماعی را برای ادای شهادت در نشستی محرمانه به مجلس سنا احضار کرد.

احضار این مدیران به کنگره در حالی صورت گرفت که تحقیقات گسترده ای برای اثبات مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در حال انجام است.  

گفتنی است که اعضای دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا گمان می کنند شبکه های اجتماعی احتمالاً در تلاشهای مسکو برای انتشار تبلیغات منفی، پاشیدن بذر اختلاف سیاسی میان مردم آمریکا و کمک به انتخاب دونالد ترامپ نقش مهمی ایفاء کرده اند.

این در حالی است که از یک سو، مسکو قویاً هرگونه اتهام در این باره را رد می کند و رئیس جمهور کنونی آمریکا نیز منکر هرگونه تبانی احتمالی میان دستیاران خود با مقامات روسیه می شود.

سناتور وارنر همچنین گفت که مدیران توئیتر به بسیاری از پرسشهای مطروحه در خصوص استفاده روسیه از این میکروبلاگ پاسخ ندادند.

شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که ۲۲ حساب کاربری را که به طور مستقیم به حدود ۵۰۰ صفحه یا پروفایل جعلی در فیس بوک متصل بوده و به روسیه مرتبط بوده اند، به همراه ۱۷۹ حساب کاربری دیگر را که آنها نیز به نحوی با روسیه در ارتباط بودند، شناسایی و حذف کردند. 




با این حال، سناتور وارنر در اظهارات خود خطاب به خبرنگاران اقدامات شبکه اجتماعی توئیتر را «کاملاً نا امید کننده» و «از هر نظر ناکافی» خواند
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.