مخاطبان بازی‌های بتل رویال در حال کم شدن هستند

۳۴۱ بازديد
بر اساس آمار و ارقام استیم، بازی‌های ژانر محبوب بتل رویال در حال از دست دادن بازیکنان خود هستند.

یکی از اتفاقاتی که اخیرا در صنعت بازی‌های ویدیویی حیرت همه را برانگیخت، پدیده‌ای به نام ژانر بتل رویال بود. این سبک بازی‌ها که در هجده ماه گذشته انفجار بزرگی از محبوبیت را تجربه کرده بودند، سایر سازندگان بازی‌های ویدیویی را نیز به این فکر انداختند که از این سفره لقمه‌ای بردارند و با استفاده از محبوبیت این سبک درآمد بیشتری حاصل کنند. در ماه‌های گذشته، بازی‌های بسیار زیادی با سبک بتل رویال تولید شدند؛ بازی‌هایی که گاه حتی با شتاب‌زدگی فراوان ساخته شدند تا صرفا زودتر از رقبا به بازار برسند و بازیکنان بیشتری را به سوی خود بکشانند. این بازی‌ها توانستند در مدت کوتاهی تعداد بسیار زیادی بازیکن جذب کنند اما پس از گذشت مدتی، آمار و ارقام نشان می‌دهند که گویی محبوبیت ژانر بتل رویال هم اندک انک رو به افول است. بر اساس نمودارهای استیم، تعداد بازیکنان تقریبا همه‌ی این بازی‌ها در سال میلادی اخیر در حال کاسته شدن بوده است.

در حقیقت تنها بازی‌ای که در سال گذشته توانسته به تعداد بیشتری از بازیکنان برسد، بازی Ring of Elesiumاست. بازی کمپانی Tencent که در این سبک ساخته شده و تمرکز خود را روی زنده ماندن آخرین بازیکن گذاشته، توانسته با اضافه کردن ویژگی‌هایی نظیر اسنوبردسواری و برخی المان‌های دیگر همچنان تعداد بازیکنان خود را ثابت نگه دارد و حتی آن را رشد دهد.

به جز این بازی، همه‌ی دیگر بازی‌های بتل رویال در سال گذشته کاهش آمار و ارقام را تجربه کردند؛ از بازی‌های بزرگ و محبوب این ژانر همچون پابجی (PlayerUnkown’s Battlegrounds) و H1Z1 گرفته تا بازی‌های کوچک‌تری چون SCUM و Cuisine Royale. نمودار تعداد بازیکنان همه‌ی این آثار در طول سال ۲۰۱۸ سقوط محسوسی را تجربه کرده است.

Fortnite

برای مثال، تعداد بازیکنان هم‌زمان بازی H1Z1 در آغاز ۲۰۱۸ رقمی شگفت‌انگیز بود و میلیون‌ها نفر در ابتدای سال مشغول انجام این بازی بودند، اما حالا به طور متوسط فقط حدود پانصد هزار نفر مشغول تجربه‌ی هم‌زمان این بازی هستند.

در کنار این، آمار سقوط بازیکنان بازی‌هایی چون Totally Accurate Battlegrounds و Realm Royale به طرز فاجعه‌باری بدتر بوده و این دو بازی به ترتیب ۹۹ و ۹۶ درصد از بازیکنان خود را از دست داده‌اند.

همچنین بازی Radical Heights اثر کلیف بلزینسکی نیز نتوانست در این شرایط دوام چندانی داشته باشد و خیلی زود اکثر بازیکنانش را از دست داد. این شکست باعث شد تا استودیو Boss Key ناچار شود اندکی پس از اینکه بتای بازی یک شکست نام گرفت، درهایش را ببندد.

در حالی که ژانر بتل رویال در حال حاضر یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید در میان بازی‌های آنلاین و چندنفره به آن رجوع کنید، شرایط بازار برای همه‌ی بازی‌ها در حال بدتر شدن است. بازار این ژانر به طور ناجوانمردانه‌ای در حال حل شدن در یک بازی به‌خصوص است و آن چیزی نیست جز بازی Fortnite از Epic Games.

در حالی که سازندگان بازی‌های بتل رویال هنوز هم تلاش می‌کنند از انفجار ناگهانی محبوبیت بتل رویال پول نقد دریافت کنند و بازی‌هایشان را در ازای مبلغی بفروشند، شاید بهترین کار در این فضای اشباع شده این است که صرفا کنار بایستند! چون با وجود سطله‌ی عجیب فورتنایت در این سبک، مشخص نیست فرصتی برای زنده ماندن به دیگران برسد یا نه.

چیزی که هنوز می‌توانیم به طور قطع درباره‌ی آن حرف بزنیم این است که بازیکنان همچنان ژانر بتل رویال را دوست دارند، اما مشخص نیست به چه دلیلی، فقط Fortnite است که سهم خود از بازار را افزایش می‌دهد. شاید جذابیت فریبنده‌ی فورتنایت عامل اصلی این پدیده باشد؛ شاید هم توسعه‌ی سریع و عجولانه‌ی دیگر بازی‌های این سبک است که بازیکنان را زده می‌کند. یا اینکه احتمال دارد که به خاطر تکراری شدن هسته‌ی اصلی این سبک از بازی، گیمرها نسبت به قبل علاقه‌ی کمتری به آن نشان می‌دهند. در هر صورت آمار نشان می‌دهد بسیاری از بازی‌های بتل رویال محبوب فعلی، قرار نیست برای مدت طولانی در صدر باقی بمانند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.