برسی و گیم پلی بازی Fortnite

اخبار گیم | با ما همراه باشید

برسی و گیم پلی بازی Fortnite

۱۵۷ بازديد

تل رویال سبکی که این روز ها بسیار اسمش را می شنویم. جنگی یک به یک تا سر حد مرگ که در آخر تنها یک نفر حق زنده ماندن دارد. این سبک برای اولین بار در فیلمی ژاپنی به همین نام نشان داده شد که در آن گروهی از دانشجویان را در یک جزیره رها می کردند که این منطقه پر از انواع و اقسام تجهیزات نظامی و لوازم جانبی برای زنده ماندن بود. این فیلم به تنهایی برای مردی که این روز ها همه نام او را می شنویم، یعنی آقای گرین کافی بود ولی بعد از سال ها فیلم دومی در این سبک به نام مسابقه عطش نیز ساخته شد و همین دو فیلم کافی بود تا آقای گرین ایده های خود را برای بازی سازی در یک عنوان اولیه جمع کند.

اولین بازی ساخته شده از این سبک، یک ماد از بازی آرما ۲ بود که نکته جالب در خصوص این ماد این بود که اقای گرین تا قبل از ساخت این ماد هیچ تجربه ای از ماد سازی نداشت. بعد ها نسخه های دیگری از این سبک، در عناوین دیگر به نام های H1Z1 king of the kill و مادی از آرما ۳ نیز باز توسط آقای گرین ساخته شد و نسخه آرما ۳ بازی با آن که تقریبا دیگر طرفداری نیز ندارد، ولی هر ماه حدود ۲ هزار دلار بی زبان برای ایشان هزینه در بر دارد که تماما از جیب خود پرداخت می کند.

پس از چندین تجربه تماما موفق در سبک بتل رویال حالا وقت آن رسیده بود که بازی مستقل این سبک نیز عرضه شود که بتل گراند با موفقیت بی نظیرش که تماما توسط خود بازی بدست آمده بود و حتی یک ریال نیز هزینه تبلیغ بازی نشده است. جدای از موفقیت فوق العاده این عنوان شگفت انگیز، بالاخره نوبت به سایرین نیز رسیدعه است که عناوین کپی برداری شده خود را نیز عرضه کنند.

اتوبوس خوشحال و خندان که از داخلش هم صدای موزیک می آید، زمینه ای برای کشتار همدیگر روی زمین !

Fortnite به عنوان یکی از تلاش های شرکتی که این روز ها و پس از قطع همکاری خود با مایکروسافت دیگر چندان موفقیتی کسب نکرده است و تقریبا تمام درآمدش از حق استفاده از موتور بازی سازی اش یعنی Unreal Engine  بدست می آید. آنریل انجین که حتی خود قدرت دهنده اجرای عناوینی مانند PlayerUnknown’s battleground هستند و با آن که منبع در آمد خوبی برای Epic Games محسوب می شود ولی بعد از پایان دوره Gears of War های ساخته این شرکت، EG خود نیز به حاشیه رانده شده بود. با وجود عرضه و موفقیت چشمگیر عناوینی مانند Team Fortress 2،  OverWatch  و سایر بازی های با سبک مشابه که علاوه بر زمان به شدت کمتر برای طراحی و راحتی ساخت و عین حال نیاز کمتر برای طراحی دقیق فیزیک و سایر عناصری که یک بازی را شکل می دهند، سبب شد که Epic Games نیز برای ساخت عنوانی در این سبک وسوسه شود و نتیجه کار همان طور که انتظارش می رفت به شدت نا امید کننده بود و به احتمال زیاد هزینه های ساخت بازی نیز به سختی تامین شد. البته همان طور که انتظار می رود هیچ سازنده ای بازی خود در چنین شرایطی رها نمی کند و با پشتیبانی از آن و عرضه محتوای بیشتر سعی در زنده نگاه داشتن عنوان خود دارد، داستانی که برای عناوینی مانند Warframe و یا حتی Rainbow Six Siege به خوبی جواب داد که سبب شد عنوانی مانند R6 که در زمان عرضه با موج شدید نقد های منفی همراه شده بود، حالا پس از دو سال در لیست ۱۰ بازی پر فروش سال نیز قرار گیرد. به همین ترتیب EG با همین تاکتیک سعی کرد که عنوان خود را زنده نگه دارد و بهترین راه نیز ارائه یک بازی در سبکی می باشد که از قضا این روز ها بیشترین طرفدار را نیز دارد و به این ترتیب Fortnite Battle Royale ساخته شد که شاید نتوان گفت کپی برداری کرده است ولی بدون شک ایده های بسیاری از PUBG را در بازی خود پیاده کرده است.

همانند برادر بزرگتر خود، بازی در یک نقشه نسبتا بزرگ اتفاق می افتد که البته نسبت به نقشه PUBG چندان بزرگ به نظر نمی رسد و در نتیجه شاهد نبرد های بسیار بیشتری نیز نسبت PUBG هستیم که این در حالتی است که اسلحه در بازی به شدت نایاب تر از PUBG می باشد. نقشه بازی به شدت مربع شکل است و در میانه آن یک دریاچه قرار دارد که معمولا آیتم خاصی در جزیره میانی آن یافت نمی شود ولی در شرایطی که منطقه قابل بازی به این دریاچه کشیده شود، با توجه به سرعت بسیار کمتر کاراکتر ها در آب به محل بسیار خوبی برای مخفی شدن تبدیل شده است.

کیل کم بازی که ویژ”ی خوبی محسوب می شود وشما بعد از کشته شدن قاتلتان، می توانید نظاره گر بازمانده بعدی نیز باشید

به سبک PUBG در بازی شاهد حالات بازی به صورت تک نفره، دو نفره و چهار نفره هستیم که باز هم به سبک PUBG در هر رقابت ۱۰۰ نفر حظور دارند ولی نبرد های به شدت بیشتر و سنگین تری را نیز در بازی شاهد هستیم و بازی با سرعت بیشتری نیز پایان می گیرد. در بازی تعداد نسبتا کمی نیز سلاح موجود است که در پنج دسته بندی سلاح های دستی، سلاح های گروه شات گان ها، مسلسل های دستی، سلاح های تهاجمی و سلاح های ویژه (تک تیر انداز و راکت انداز) دسته بندی می شوند که فعلا و در فاز بتا تعداد این سلاح های زیاد نیست. در ثانی سلاح های هر کلاس نیز در چند دسته بندی که با رنگ های مختلف نمایش داده می شود نیز نشان داده می شوند. این رنگ ها شامل سه حالت طوسی، سبز و آبی می باشد که به ترتیب این رنگ های متفاوت علاوه بر آن که بر قدرت سلاح شما تاثیر دارند، برخی از سلاح های خاص تنها در رنگی به خصوص ( عموما آبی ) یافت می شوند البتته خبر خوش آن است که برای رنگ های مختلف از یک سلاح نیاز به مهمات جدا نیست ولی مهمات ریزه کاری هایی مانند بخش مهمات PUBG را ندارد که سلاح های محتلف کالیبر های مختلفی نیز داشته باشند. برای یافتن سلاح ها نیز به سبک بتل گراند باید در داخل خانه ها به جستجوی آن ها بپردازید یا این که پس از کشتن دشمنان از محل جنازه آن ها به دریافت سلاح، مهمات و تجهیزات اقدام کنید. هم چنین در بازی تعدادی جعبه به خصوص وجود دارد که با قرار گیری شما در اتاق آن ها شنیدن صدایشان قابل شناسایی هستند و اگر با چشم خود نتوانستید که آن ها را پیدا کنید، باید با کلنگی که از ابتدای بازی در دست دارید به جان در و دیوار ها بیافتید تا جعبه را بیابید و معمولا محتوای این جعبه ها شامل سلاح های خوب و سطح بالا به همراه تعداد قابل قبولی از مهمات است.

شهر های بازی به شدت کوچک هستند و در عین حال باز هم به سختی می توانید چندین ایتم خوب از ان ها بدست بیاورید

شروع بازی نیز باز به سبک بتل گراند است که البته بجای پرتاب بازیکنان از یک هواپیمای C130 شما را از یک اتوبوس خوشحال که به بالنی وصل شده پرتاب می کند که نمایان گر تغییرات به شدت ماهرانه ای است که با زیرکی توسط تیم سازنده Epic Games در بازی گنجانده شده که واقعا جای تبریک دارد. جدای از این ها طریقه کوچک شدن محدوده قابل بازی نیز به شدت مشابه بتل گراند است  (حتی رنگ دیواره انرژی نیز همان است) و واقعا مشخص نیست که اعضای تیم سازنده بازی چه ایده هایی را از خود به بازی منتقل کرده اند. البته این کپی برداری های پیاپی این سوال را در ذهن به وجود می اورد که واقعا هدف EG از ساخت این عنوان فرعی فقط بر سر زبان آوردن بازی خود بوده است چون از قضا در این امر نیز به شدت موفق ظاهر شده اند و تواسنته اند که آمار خوبی از بازی بازان را به بازی خود سرازیر کنند که البته در ادامه به دلایل ان نیز خواهیم پرداخت.

البته یکی از مکانیزم هایی که به شدت سبب تفاوت این عنوان و بتل گراند می شود توانایی ساخت و ساز در بازی است که می تواند نتیجه یک نبرد در حالتی که شما بیرون محدوده قابل بازی هستید و یا این که دیوار آبی انرژی در حال نزدیک شدن به شما می باشد و دشمنان نیز در داخل محدوده ایمن در انتظار شما هستند را تغییر دهد باشد. به این شکل که شما و هم تیمی هایتان می توانید به راجتی و با استفاده از مکانیزم بدست اوردن منابع، شروع به ساخت و ساز دیوار، پله، رمپ و برجک کرده و این مسئله دو طرفه کار می کند و به این شکل که تیم مدافع نیز می تواند با این موانع کار شما برای پیشروی را کند کرده و شما را در موقعیت ضعیف تری قرار دهد. برای ساخت و ساز سه دسته مواد اولیه مورد نیاز است که شامل چوب، آجر و فلز می شود که به ترتیب این منابع هر کدام دیواری مستحکم تر و قوی تر در برابر دشمنان می سازند و البته به ترتیب بدست اوردن این منابع نیز سخت تر می شود.

ساخت و ساز می توانید شمشیر دو للبه ای باشد که شما را نجات دهد یا این که به دشمنان جدید جای شما را نشان دهد !

در نهایت باید گفت که Fortnite Battle Royale به هیچ وجه بازی بدی نیست. بازی به شدت نسبت به بتل گراند که البته تنها رقیب جدی و صد البته منبع الهام بازی، سریع تر و شاد تر است ولی این که بازی بسیاری از عناصر مهم خود را از این عنوان وام گرفته است قابل قبول نمی باشد. در ثانی بازی در لحظات ابتدایی خود به شدت دچار افت فریم است که باید دید آیا تیمس ازنده با توجه به محدودیت های کنسول ها می تواند این مشکل را بر طرف کند یا خیر .

البته رایگان بودن بازی تاثیر بسیار مهمی نیز بر موفقیت های این بازی داشته است که اولا عدم نیاز پرداخت پول برای یک بازی در این سبک که کم کم جای خود را در میان گیمر ها باز می کندو در ثانی امکان بازی کردن بر روی کنسول ها که تا کنون هیچ عنوانی در این سبک نداشته اند سبب شده است که به سرعت و با توجه به موفقیت های پیاپی بتل گراند بر روی رایانه های شخصی، با استفاده از این تبلیغ مثبت برای این سبک، به راحتی خود را مطرح کنند ولی اولا مشخص نیست که با عرضه سایر عناوین خصوصا  PUBG برای کنسول ها و دیدن محصول نهایی که شاید هم تا انتها بازی رایگان نماند ایا این عنوان باز هم موفق باقی خواهد ماند یا خیر که باید پاسخ این سوال سوال را نیز به آینده سپرد ولی سوال اصلی آن است که در این شرایط آیا تهی این عنوان ارزشش را دارد  و باید گفت که هم به دلیل رایگان بودن و هم به دلیل آن که بر روی کنسول ها گزینه دیگری وجود ندارد دانلود این عنوان به شدت توصیه می شود.و


گیم پلی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.