بازی هایی که نامشان برند شد

اخبار گیم | با ما همراه باشید

بازی هایی که نامشان برند شد

۷,۹۹۳ بازديد
مهم ترین هدف برای بسیاری از بازی سازان، علاوه بر سودآوری حداکثری، جلب رضایت گیمرها است. لذا برای دسترسی به این امر، عناصر مختلفی از ژانرهای بازی را با یکدیگر ترکیب می کنند تا با جذب گیمرهای متفاوت، فروش بازی را بالا ببرند. یا این که با عرضه بسته های الحاقی، بیش از این پول به جیب بزنند.
 

با این حال موفقیت برخی از بازی ها به دنیای گیم محدود نمی ماند و بازی سازان تلاش می کنند با ورود کاراکترهای مشهور خود به دیگر حوزه ها، به بهترین نحو ممکن به سودآوری برسند. این بازی ها به نوعی به برند تبدیل می شوند و می توانید سراغ شان را در پرده سینما، تلویزیون و بیلبوردهای خیابانی بگیرید.

اکنون تصمیم داریم به بررسی پنج نام مشهور در دنیای گیمینگ بپردازیم که شهرت شان مرزهای کنسول های بازی را درنوردید و به نام های جهانی تبدیل شدند.


لوله کش بین المللی (SUPER MARIO)

ماریو دقیقا مصداق همان فرد قدرتمند و مشهوری است که تمام فک و فامیل های خود را هم وارد بازار کار کرده است. شیگرو میاماتو در سال 1985 کاراکتر ماریو لوله کش را خلق کرد و حتی حالا که سی دو سال از خلق این کاراکتر می گذرد، هنوز گیمرها با شوق و ذوق او را برای نجات شاهزاده همراهی می کنند.
 
 بازی هایی که در این سال ها نامشان، برند شد

ماریو یکی از معدود کاراکترهایی است که تاکنون حضوری در کنسول های سونی، مایکروسافت یا حتی کامپیوترها نداشته اما سری بازی هایش با فروش 310 میلیون نسخه ای، در رتبه پرفروش ترین سری بازی های ویدئویی قرار دارد.

علاوه بر ماریو، دیگر کاراکترهایی که در این سی و دو سال همراهش بوده اند یا علیه او جنگیده اند، هر کدام برای خود صاحب ارج و قربی در صنعت گیم هستند. لذا اگر بگوییم نام ماریو پرطرفدارترین، مشهورترین و سودآورترین نام در صنعت سرگرمی است، بی راه نگفته ایم. سالانه هزاران وسیله مختلف با شکل و شمایل ماریو به فروش می رسد که بدون شک تنها تعداد کمی از آنها تحت لیسانس نینتندو هستند. با این حال همین موضوع نشانگر محبوبیت و تبدیل شدن نام ماریو به یک برند جهانی است.
 

به خاطر یک مشت نقطه (PAC MAN)

«پک من» یکی از مشهورترین نام ها در صنعت سرگرمی است. چه گیمرهای جدید و چه افرادی که تاکنون بازی های کامپیوتری را تجربه نکرده اند، بدون شک حداقل یک بار نام این بازی را شنیده یا با قیافه این موجود زرد رنگ آشنا هستند.
 
 بازی هایی که در این سال ها نامشان، برند شد

پک من را نامکو در سال 1980 خلق و شرکت میدوی نیز آن را در آمریکای شمالی منتشر کرد. اولین خانه این موجود زرد رنگ دستگاه های آرکید بود. گیمرها به سرعت و به شدت از کشمکش پک من و دشمنان روح مانند او (که دوست نداشتند او نقطه ها را بخورد)، استقبال کردند.

همین استقبال کافی بود تا سازندگان در طول این سی و هفت سال، عناوین مختلف پک من را برای تمام کنسول های خانگی، دستی و تلفن های هوشمند عرضه کنند.

این موضوع که کشمکش دائمی و تقریبا تکراری پک من برای خوردن نقطه ها و فرار از دست ارواح عصبانی تاکنون در طول این چند دهه برای مخاطبان خسته کننده نشده و حتی عنوان پک من مختص کنسول های نسل هشتم ساخته می شود، به خوبی گواه محبوبیت این عنوان است. امپراطوری پک من تنها مختص به صنعت گیم نیست و این عنوان تاثیر بسیاری بر فرهنگ مدرن گذاشته، طوری که ردپای آن را در فیلم ها و لوازم مختلف می توان سراغ گرفت.



عجین با سرعت (NEED FOR SPEED)

پیش از آن که سری «عطش سرعت» (Need for Speed) به سرازیری سقوط بیفتد، نام آن هم ارز مسابقات ماشین سواری و جنون سرعت بود. کمتر گیمری است که با نسخه های «تحت تعقیب»، «زیرزمین» و «کرین» خاطره نداشته باشد. همین کیفیت بالای سری در آن سال ها باعث شد که تمام عناوین مسابقه ای با سری «عطش سرعت» مقایسه شوند.
 
 بازی هایی که در این سال ها نامشان، برند شد

این محبوبیت و شهرت محدود به دنیای گیم نماند و به سرعت غیر گیمرها نیز با نام این سری آشنا شدند. کار به جایی رسید که چند سال پیش فیلم سینمایی با همین نام و با یاری «ارون پال» ساخته شد. حتی عناوینی مانند «سریع و خشن» که یکی از مشهورترین سری فیلم های تاریخ سینما هستند، از صحنه های تعقیب و گریز سری «عطش سرعت» بسیار الهام گرفته اند. بر همین اساس می توان گفت نام این سری برای هر عشق سرعت و ماشینی آشناست، چه گیمر باشد و چه نباشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد